четверг, 15 июня 2017 г.

У Чернігові поклали асфальт за євротехнологією

Принаймні так запевняють у міськраді. Адже товщина основи під асфальтом на перехресті проспекту Миру та вул. Козацької — 65 сантиметрів!

На цьому перехресті відбувається інтенсивний рух транспорту великого тоннажу. Влітку, коли температура на сонці сягає понад +30°, асфальт розжарюється, «пливе», на ньому утворюються колії та напливи.

За словами Олександра Харчука, голови правління ШБУ-14, яке і є підрядником робіт, стара дорога була побудована за радянськими технологіями. Тоді навантаження розраховувалося на автомобіль ЗІЛ вагою шість тонн на вісь. Сьогоднішні автомобілі більш тоннажні, мають навантаження на вісь 12–14 тонн. Наприклад, вага одного тролейбуса, навіть без пасажирів — 10 тонн. Та й матеріали, які використовувалися в той час, вже не відповідають сьогоднішньому навантаженню.

Після пробного буріння було виявлено, що основа щебеню складала де 10 см, а десь її і взагалі не було. Тож робити нове покриття на старій основі було безглуздо, було вирішено робити нову основу, яка складається з 20-сантиметрового дренованого піщаного шару, геотекстилю, матеріалу, який запобігає перемішуванню щебеню з піском, підвищує пружність, запобігає утворенню колійності тощо.

Третім шаром йде 16 см щебеневої суміші, потім — ще 16 см щебеневої суміші з цементом. Потому вкладається армований геотекстиль (сітка), який дає більше пружності.
Далі — 8 см крупнозернистого асфальтобетону класу А, 5 см — дрібнозернистого асфальтобетону класу Б.

У деяких місцях вкладалися бетонні плити для кращого перекриття каналізаційних мереж та мереж зв’язку.

Перехрестя після ремонту вже відкрили для транспорту. І яким воно буде в експлуатації, чи справдить надії і вкладені в нього чималі кошти — покаже лише час.

Комментариев нет:

Отправить комментарий