пятница, 19 мая 2017 г.

Не чекаючи змін згори: прогресивна ініціатива українських освітян

Про те, що освіта в Україні залишає бажати кращого, говорять уже тривалий час. Наразі країна перебуває в очікуванні реформи «Нова українська школа», запланованої на 2018 рік. Поки справа дійде до її реалізації, українські педагоги вже генерують ідеї, обмінюються досвідом, переймають іноземні тенденції шкільних інновацій на (не)конференціях EdCamp Ukraine.

Що таке EdCamp?


Ідеться про новий формат професійної комунікації серед представників освітньої сфери. Уперше був проведений у США в 2010 році. Ініціативу підхопили 28 країн світу. Із 2014 року EdCamp проводять і в Україні.

Особливість заходу — неформальність. Учасники самі вирішують, як проходитимуть сесії, що обговорюватимуть. На таких (не)конференціях визначають проблемні питання, спільно знаходять рішення, генерують ідеї щодо вдосконалення освітнього процесу. Крім того, відбувається налагодження професійних зв’язків та самостійне підвищення кваліфікації.
Всеукраїнських (не)конференцій було проведено три. На останній побували п’ять представників Чернігівщини. Зокрема й Оксана Торубара, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри іноземних мов Чернігівського національного педагогічного університету ім. Т.Г. Шевченка.

Рух EdCamp — дуже потужний. Конкурс на всеукраїнський захід — 4 особи на місце. Це свідчить про те, що українські освітяни хочуть вдосконалюватися самостійно.


Про що говорили на EdCamp-2017?


Третя всеукраїнська (не)конференція зібрала не лише білих ворон освітнього процесу (як самі себе називають учасники), але й вирізнилася присутністю міністра освіти Лілії Гриневич. Вона розповідала про те, що цікавить усіх, — реформу «Нова українська школа», заплановану на 2018–2019 роки.

Обговорення концентрувалося на тому, як навчити дітей застосовувати знання на практиці, зацікавити школяра на уроці, як впровадити педагогіку партнерства й підготувати професійні кадри у ВНЗ.

Оксана Торубара
Представницю Чернігівщини Оксану Торубару цікавило питання професійної придатності. «Як викладач педагогічного ВНЗ бачу, що для багатьох студентів педагогіка — не те, чим вони повинні займатися. Багато хто потрапляє у професію випадково. Введення іспиту професійної придатності, на мою думку, могло б щось змінити», — зазначає пані Оксана.

Міністр погодилася з цією позицією і сказала, що це хоч і не першочергове завдання, однак міністерство готове працювати над впровадженням цього іспиту на рівні ЗНО саме для педагогічних ВНЗ.

Крім обговорень реформи та обміну досвідом, учасники могли відвідати низку цікавих сесій, а також різноманітні майстер-класи, де вчителі малювали, клеїли, ліпили, складали Lego. Два насичені дні дали учасникам найголовніше: бажання змінюватися і впроваджувати зміни в своїх регіонах.

Запрошення до реалізації міні-EdCamp


Формат (не)конференцій перейшов на регіональний рівень, і міні-EdCampи регулярно проводяться на Кіровоградщині, Дніпропетровщині, Вінниччині, Херсонщині, Закарпатті, Полтавщині, Львівщині, Донеччині, Сумщині. Причому заходи відбуваються і на базах сілких шкіл.

Пані Оксана має бажання зініціювати проведення (не)конференції на Чернігівщині: «По-перше, хочу закликати чернігівських педагогів брати участь у таких заходах, а по-друге, провести mini-EdCamp у нашому місті. У нас 35 шкіл, педагогічний університет. Ми можемо згуртувати освітян області. Бо зміни починаються зсередини, а не ззовні». Наразі вона веде перемовини з колегами, керівництвом ВНЗ, де вона працює, пропонує ідею представникам управлінь освіти. Тож цілком імовірно, у майбутньому на місцевих школярів чекатимуть хоч і не глобальні, зате прогресивні та якісні зміни в навчальному процесі.

Діна ВОНГ

Комментариев нет:

Отправить комментарий