понедельник, 20 марта 2017 г.

«Облтеплокомуненерго» продовжує порушувати закон

До редакції «Відомостей» останніми днями надходять численні скарги на дії абонентської служби ПАТ «Облтеплокомуненерго», яке «рекомендує» громадянам сплачувати за послуги опалення додаткові гроші.

Мова про тих, у чиїх будинках встановлені загальнобудинкові лічильники і їм призначені субсидії. Порядок платежів визначений урядовою постановою № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій на оплату житлово-комунальних послуг». «Відомості» про це докладно розповідали в статтях «У Мінсоцполітики пояснили, чи має сім’я сплачувати щомісячний платіж при зекономленій субсидії» (№ 1 від 01.01.2017 р., стор. 14) та «Треба жити за законом» (№ 4 від 25 січня 2017 р., стор. 10). Суть постанови полягає в тому, що зекономлені частки субсидії акумулюються на особових рахунках громадян і мають враховуватися в наступних платежах. Надавачі послуг зобов’язані відображати розмір зекономленої субсидії або переплати в комунальних рахунках. Щомісяця. І вони не мають права ігнорувати зекономлену субсидію.

Що ж відбувається насправді? Наша читачка Світлана К. отримала квитанцію за лютий, у якій зазначено, що їй нараховано за опалення 1120 гривень. Розмір субсидії складає 1050 грн. Здавалося б, їй треба доплатити 70 гривень, але в жовтні-січні завдяки регулюванню подачі теплоносія в будинок громадянка К. зекономила субсидії на суму 735 грн. Тобто, відповідно до постанови № 848, працівник абонслужби мав би від переплати 735 грн відмінусувати різницю між нарахуванням (1120 грн) та розміром субсидії (1050 грн), і в громадянки на особовому рахунку ще б залишилась переплата 665 грн. Працівник «Облтеплокомуненерго» так і зробив, але в графі «Рекомендовано до сплати» зазначив ті ж 70 грн, які вимагає від абонента сплатити живими коштами. Тобто від громадянки вимагають сплатити за ту ж саму послугу двічі. Підприємство отримало від бюджету гроші у вигляді субсидії, а хоче ще й узяти за ту ж послугу гроші від громадян.

Можна було б подумати, що це помилка виконавця. Насправді таких випадків у Чернігові тисячі, люди скаржаться в управління соцзахисту районних рад. Виявляється, що абонслужба «Облтеплокомуненерго» діяла таким чином і в попередні місяці. Просто кінець січня і перша половина лютого були прохолодні, тож нарахування виявилися більшими, що й висвітлило факти незаконної діяльності. Невідомо лише, хто дає вказівку на ігнорування урядової постанови — керівник підприємства чи відповідного підрозділу. Але без наявності санкції навряд чи рядовий фахівець узяв би на себе відповідальність зухвало порушувати закон, бо це прямий шлях за ґрати.

На жаль, тепер значно обмежені функції прокуратури, фінансової інспекції, Антимонопольного комітету, а відповідну службу в МВС узагалі ліквідовано. Джерела з обласної прокуратури стверджують, що навіть при бажанні перевірити скарги громадян до «Облтеплокомуненерго» їх ніхто не пустить. Коментарі зайві.

Василь ГЕРАСИМУХА

Комментариев нет:

Отправить комментарий