среда, 29 марта 2017 г.

Проїзд у маршрутках: вартість росте, а якість — ні

Чернігівці за короткий час пережили та побачили результати кількох підвищень платні за проїзд у громадському транспорті. І кожного разу поставало справедливе запитання: «Якщо ми маємо платити більше, то чи покращиться рівень надання послуг?» Зазвичай питання зависає в повітрі, і ми продовжуємо їздити в старих автобусах із жахливим сервісом.

Не минуло й року після підвищення вартості проїзду, і знову та ж ситуація. Перевізники вимагають підвищення вартості до 6–7 грн, а влада, начебто дотримуючись балансу між інтересами пасажирів та перевізників, готова підвищити до 4 грн, аргументуючи цю необхідність підвищенням мінімалки та вартості палива на 12%.

Ми проаналізували ситуацію і зробили певні висновки.


Абсурдність розрахунків


Судячи з розрахунків управління економіки міськради, цифри, надані перевізниками, є неадекватними й дуже завищеними. Так, за розрахунками управління економіки, вартість проїзду має бути 3,83 грн (автобуси «РУТА» без кондукторів) та 3,92 грн («ПАЗ» із кондуктором) без урахування відсотка на оновлення транспортних засобів. В управлінні аргументують завищені цифри перевізників тим, що показник пасажиропотоку в перевізників дуже занижений. Із їхніх розрахунків випливає, що майже всі транспортні засоби курсують містом із ледь заповненим салоном!


Відсутність гарантій


Дуже хотілося б зрозуміти логіку дій влади, котра в черговий раз підвищує вартість проїзду: за що саме ми платимо? який сервіс отримаємо? чи відбуватиметься оновлення транспортних засобів, чи й далі будемо їздити в халабудах на колесах? Згідно з умовами договору, який підписувався ще при вартості проїзду в 3,50, перевізники зобов’язувалися впроваджувати GPS- навігатори, електронні квитки, оновлювати транспортні засоби. Хтось із перевізників зобов’язувався купувати новий транспорт рівними частинами протягом дії договору, хтось протягом усього часу дії договору, а хтось узагалі з великим сумнівом про це говорив. Тобто чіткості не було. Хоча після того, як перевізники виграли конкурс, їхня риторика різко змінилась, і вони вже не готові до виконання умов, про які говорили до конкурсу. Окрім того, представник найбільшого перевізника зауважує, що при тарифі в 5 грн він буде їздити в нуль. Виходить, і зараз перевізник працює собі «в мінус»?! Абсурд. Тож гарантій, що перевізник за проїзд у 4 грн буде оновлюватись і покращувати якість надання послуг, узагалі нема.

Як має відбуватися процес реформування громадського транспорту


При кожному підвищенні проїзду перевізники запевняли, що у вартість закладений відсоток оновлення автопарку. Але, на жаль, суттєвих оновлень за весь цей час узагалі не було, окрім 27-го маршруту. Уже не кажучи про виконання умов роботи перевізників — наразі діє правило: я сам собі хазяїн, хочу — везу, хочу — ні. А отже, чернігівцям сьогодні потрібні чіткі гарантії, що при черговому підвищенні вони не залишаться знову обдуреними.


Для цього потрібно:


— сформувати чітке бачення розвитку громадського транспорту;

— надати правдиву аргументацію підвищення вартості проїзду та оприлюднити прозоре
тарифоутворення;

— отримати гарантії та зобов’язання від перевізників оновлювати транспортні засоби та
підвищувати якість надання послуг пасажирських перевезень.

Мотивацію приватних перевізників зрозуміти можна. Вони займаються бізнесом і мають
нормальне бажання збільшувати свої прибутки з мінімальними витратами. А ось головна функція місцевої влади — захистити права й інтереси чернігівців. І тільки мудрість та бажання влади працювати в інтересах чернігівців дасть результат. Або його відсутність…

Тетяна Романова, депутат Деснянської районної ради у місті Чернігові


Комментариев нет:

Отправить комментарий