среда, 25 января 2017 г.

Маршруток менше — «зайців» більше: перші підсумки «транспортної реформи» в Чернігові

Зміни в транспортній сфері Чернігова викликали невдоволення в багатьох містян. Зокрема вони стосувалися маршрутів 17, 20, 25, 26, 37. Зменшення кількості транспортних одиниць, збої у графіках руху — найактуальніші питання, особливо в ранкову годину пік. Вирішення цих проблем обговорювали 24 січня представники міськради та перевізників.

Справи з місця зрушили


Чернігівці скаржилися на 25-й маршрут: інтервал руху зріс, маршруток стало менше, «втиснутися» в них майже неможливо. Наразі кількість транспортних одиниць збільшили, графік руху стабілізували.

Із 20 маршрутом така ж ситуація. Володимир Козир, генеральний директор ПАТ «Чернігівавтосервіс», зазначив, що наразі планують докупити ще три автобуси.
На 37-му маршруток вистачає, проте є брак кадрів. На сьогодні ситуацію стабілізували, проте водії все одно потрібні.

32-й не повернеться


Особливо болючим для містян виявилося об’єднання 26 та 32 маршрутів. Настільки, що скарга на цю зміну надійшла Прем’єр-міністрові Володимиру Гройсману. Заступник міського голови Олександр Ломако повідомив, що скасовувати нововведення не будуть, адже зазначені маршрути майже дублювали один одного, обговорення щодо їх об’єднання велося майже півроку. Представники міської влади сподіваються, що з часом люди адаптуються. Такі зміни були прийняті на підтримку 10 тролейбусного маршруту. За словами Дмитра Лавренюка, начальника КП «Чернігівське тролейбусне управління» Чернігівської міськради, перші результати вже є. Зокрема середній прибуток за годину збільшився на 25 гривень (раніше отримували 85 грн, тепер — 110). Загальний прибуток тролейбусного управління по всіх маршрутах збільшився на 20 тисяч гривень за день.

«Зайців» стало більше


Тепер 25-й маршрут працює без кондукторів. Це мало б стимулювати водіїв, натомість спровокувало збільшення тих, хто не платить за проїзд. Відсоток наразі підраховують, але, за словами перевізника, він відчутно високий. Тож цілком можливо, кондуктори повернуться.
До збільшення плати за проїзд готові — перевізники

На нараді озвучили позицію міського голови: плату на проїзд підвищать із квітня відповідно до розрахунків перевізників. Раніше В. Атрошенко заявляв, що підвищення проїзду буде поступовим, у межах 50 коп.

На збільшення вартості проїзду впливають два фактори: підвищення мінімальної заробітної плати до 3200 грн і збільшення цін на паливо та комплектуючі. Наразі влада чекає детальні звіти перевізників, де б відображалися їхні потреби. Відповідно до них буде ухвалюватися рішення, на скільки підвищиться вартість проїзду і на яких маршрутах. Поки розрахунків до представників міськради не надходило.

Тотальний редизайн


До 1 лютого перевізники мають сформулювати свої пропозиції щодо уніфікації громадського транспорту. В ідеалі всі маршрутки та автобуси мають бути одного кольору (скоріш за все, він буде помаранчевий), оздоблені наліпками у визначеному місці лобового скла із зазначенням підприємства-перевізника, номера маршруту та позначки, що це міський транспорт. Крім того, повертається питання дрес-коду водіїв. Бажано, аби критерії форми одягу були розроблені та впроваджені вже навесні. Про це зазначив Олександр Ломако.

Крім того, стартують планові перевірки щодо виконання перевізниками умов договорів. Почнуть із перших 17 маршрутів. Моніторинг розпочнеться 7 лютого з інтервалом в один тиждень на маршрут.

Питання перенавантаженості автобусів у ранкову годину пік залишатиметься актуальним і надалі. Із цією проблемою стикаються чи не в усіх великих містах. Проте Дмитро Лавренюк навів приклад Вінниці, де кількість транспортних одиниць збільшують у відповідні ранкові та вечірні години. Для Чернігова таке рішення може бути задорогим, проте Олександр Ломако зазначив, що його варто обміркувати.

Діна ВОНГ

Тим часом у Конотопі...



Замість підняття тарифів за проїзд із 3 до 5 грн, їх знизили до 2,50

Шах і мат перевізникам-баригам від свободівського мера Конотопа Артема Семеніхіна.
У Конотопі перевізникам не лише не дозволили підвищити ціну на проїзд із 3 до 5 грн, але й змусили знизити до 2,5 гривні. Про це заявив міський голова Артем Семеніхін на своїй сторінці у Facebook.


«21 січня в Конотопі на маршрути не вийшла жодна приватна маршрутка. У такий спосіб підприємці намагалися підняти вартість проїзду з 3 до 5 гривень. Цей транспорт у місті замінили комунальним. Трамваї та автобуси в райцентрі працювали в посиленому режимі. Як наслідок, перевізники попросилися на мирову — знизили ціну з 3 до 2,5 грн. Міська рада розірвала договір із тими перевізниками, хто не захотів іти на зниження вартості до 2,5 гривні. Уперше за 25 років комунальний транспорт (трамваї) став прибутковим», — ідеться на сторінці міського голови.

До теми


В Україні з’являться електронні квитки в міському транспорті

Верховна Рада України дозволила вводити електронні квитки в міському транспорті. За відповідний законопроект у другому читанні проголосували 265 нардепів на засіданні у вівторок, 17 січня.

Згідно з документом, місцеві органи самоврядування отримують повноваження вводити електронні квитки в міському пасажирському транспорті незалежно від форми власності.
Там, де буде введена автоматизована система обліку оплати проїзду, пільгові категорії пасажирів повинні бути забезпечені електронними квитками.

Очікується, що впровадження автоматизованої системи обліку оплати проїзду дозволить оцінити реальний обіг грошових коштів і відповідно оцінити обґрунтованість тарифів на перевезення та можливості оновлення автопарку перевізника.

Комментариев нет:

Отправить комментарий