пятница, 27 января 2017 г.

Треба жити за законом

Чернігівці отримали квитанції для оплати за послуги теплопостачання та гарячого водопостачання у грудні. Квитанції ПАТ «Облтеплокомуненерго» на перший погляд зрозумілі: є окремо нарахування і розмір субсидії за опалення (кому призначена), окремо нарахування та розмір субсидії за гарячу воду. Але в тих, хто встановив будинкові прилади обліку, виникають запитання.

Перше — чому в квитанціях не зазначено розмір зекономленої субсидії чи переплати (з мінусом)? «Відомості» вже про це докладно розповідали.

Ще раз доводиться наголошувати, що надавачі послуг ЗОБОВ’ЯЗАНІ відображати розмір зекономленої субсидії чи переплати в комунальних рахунках, як це передбачено законодавством щодо дотримання правил постачання і розрахунку послуг. І виконавець послуг не має права ігнорувати зекономлену субсидію. Це зазначено в постанові Кабміну № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій на оплату житлово-комунальних послуг». А зекономлені кошти мають бути враховані в наступних платежах, у тому числі в обов’язковому платежі. Тому громадянам не треба боятися, що «Облтеплокомуненерго» може витратити переплату на інші потреби. Ці гроші акумулюються на особових рахунках громадян. Кожний із них може підрахувати економію, якщо вона є. Для цього треба відняти від розміру субсидії суму нарахувань за конкретний місяць. Нагадаю: це стосується тільки тих споживачів, які мають загальнобудинковий лічильник.

Друге. Деякі споживачі мали необережність у жовтні сплатити коштами обов’язковий платіж, хоча мали зекономлену субсидію. На жаль, у квитанціях ця переплата не завжди зафіксована. Такі невеликі хитрощі «Облтеплокомуненерго» можна зрозуміти, бо фінансовий стан підприємства катастрофічний.

Хвилюватися не треба, бо сплачені кошти і їхній рух фіксувалися на особовому рахунку громадян. І вони мають право вимагати зарахування їх у подальших платежах. Утім треба добре підрахувати суму платежу, використавши повідомлення про призначення субсидії.
Отримати зайве сплачені кошти за гарячу воду простіше — треба лише відняти від вказаної у квитанції рекомендованої до сплати суми зайве сплачену.

Щодо опалення справа більш складна, особливо у випадку, коли зекономлена сума субсидій дозволяє мати у квитанції нульові показники до оплати. Але ваші гроші нікуди зникли і залишаються на вашому особовому рахунку.

Третє. Улітку «Облтеплокомуненерго» пропонувало сплатити споживачам «рекомендований аванс» за опалення. На жаль, такі квитанції отримали деякі субсидіанти і навіть такі, у будинках яких встановлені загальнобудинкові лічильники. Більшість із них аванс не сплачувала, але є і такі, хто зробив цю помилку. Хоча «Відомості» і в 2015-му, і в 2016 роках попереджали й радили цього не робити. «Облтеплокомуненерго» стверджує, що отримувачам субсидій таких квитанцій не надсилали, але є реальні квитанції, і ми їх наводимо. Гроші ці не зникли, вони є на рахунках громадян, але коли і як їх повернути або за що зарахувати — невідомо.

І нарешті — про наведення порядку у платежах. Деякі надавачі послуг надсилають квитанції вчасно — «Чернігівводоканал», міські електричні мережі, ЖЕКи. Але «Облтеплокомуненерго», ТОВ «Чернігівгаз Збут» і навіть «Основа» надсилають їх після 15-го числа, при цьому погрожуючи відключити послуги, якщо не буде здійснено оплату до 20-го. Особливо дивує «Основа», адже там жодних лічильників і субсидій нема. Що заважає їм надати квитанцію до 10-го числа, тим більше, що це фактично передоплата.

Усе це створює незручності для споживачів, яким доводиться замість одного «походу» до банку здійснювати платежі кілька разів.

Василь ГЕРАСИМУХА

Комментариев нет:

Отправить комментарий