четверг, 1 декабря 2016 г.

Ефект індички, або Що треба враховувати малому бізнесу в Україні

Навіть досить успішні малі й середні підприємства, які давно працюють на ринках України, не завжди вірно розробляють свою стратегію.
 Роман Гавриш, керуючий партнер агентства з цифрового маркетингу Aimbulance

Так вважає Роман Гавриш, керуючий партнер агентства з цифрового маркетингу Aimbulance, один зі спікерів конференції для підприємців «Бізнес-лідерство в епоху змін», що відбувся в Києві. Організатором конференції стала Українська асоціація прямого продажу. Індустрія прямого продажу в Україні об’єднує нині близько мільйона дистриб’юторів, із яких 50 тисяч ведуть підприємницьку діяльність на регулярній основі.

Підприємства не враховують індекс споживчих очікувань, каже Роман Гавриш. І наводить приклад. Уявімо різдвяну індичку, яка складає плани на цілий рік, але забуває про День подяки, коли її планам не судилося збутися. Це і є так званий ефект індички, коли не враховуються фактори, від яких напряму залежатиме доля бізнесу. В Україні це нестабільна політична та економічна ситуація. Якщо є впевненість у майбутньому, споживач витрачає кошти тепер і зараз, якщо такої впевненості немає — відкладає на «чорний» день. А значить, не інвестує своїми грошима розвиток бізнесу. 

Зміна споживчих настроїв — тільки один із численних викликів, із яким стикається малий бізнес. Під час конференції говорили й про інші «страхи» індивідуальних підприємців. За словами Оксани Кузяків, виконавчого директора ГО «Інститут економічних досліджень та політичних консультацій», проведене серед представників малого бізнесу дослідження програми ЛЕВ (2015) показує, що підприємців хвилює не тільки зниження попиту на їхню продукції чи послуги, але також і нестабільна політична ситуація, високі податки, інфляція, війна та складне податкове адміністрування. Серед керівників і власників малого бізнесу зараз домінують особи середнього та старшого віку, і частка молоді серед власників зареєстрованого бізнесу відносно невелика.
При цьому експерт переконана, що за умови зменшення адміністративного тягаря для бізнесу ділова активність у малому бізнесі може швидко пожвавитися.

Яка частка людей в Україні готова відкрити власну справу? Глобальне дослідження підприємницьких настроїв провели компанія Amway, Технічний університет Мюнхена і компанія GFK. За словами Томаша Мураса, голови Ради директорів УАПП, генерального директора Amway Україна, із тисячі опитаних в Україні респондентів 27% готові відкрити свій бізнес. На жаль, у попередні роки рішучих було більше: 39% (2013), 38% (2014), 29% (2015). Позитивне ставлення до підприємництва загалом висловили 65% респондентів в Україні. Для порівняння: у Норвегії схвально ставляться до підприємництва 96%.

Головним мотивом відкриття власної справи опитувані в Україні називають додаткове джерело доходу. А в світі найпопулярнішою причиною переходу в бізнес називають бажання стати незалежним від роботодавця і не працювати «на дядю».
У яких регіонах України найбільше людей, готових відкрити власний бізнес? Лідером очікувано став Київ. Тут про це заявили понад 49% респондентів. Далі йде Захід України (16%), Схід (понад 14%), Південь (майже 13%), Північ (11,7%) і центр (лише 5,4%).

Утім загалом, вважає Томаш Мурас, є привід позитивно поглянути на ситуацію із започаткуванням власної справи в Україні. Адже третина опитаних респондентів заявила, що їм жодні труднощі не страшні. Малий бізнес першим відчуває, якщо умови для підприємництва змінюються. Але він також уміє швидше адаптуватися до змін. 

Алла ПРИМА

Комментариев нет:

Отправить комментарий