четверг, 24 ноября 2016 г.

З нового року будемо їздити по-новому, або Чому проїзд неминуче здорожчає

Міськрада оголосила конкурс на право здійснення перевезення пасажирів на автобусних маршрутах загального користування. Умови конкурсу розміщені на її сайті.


Думку чернігівців так і не врахували


Наскільки ці умови погані або гарні, мені, як не фахівцю в автомобільній справі, судити складно, але як пасажир можу казати впевнено, що мене не влаштовують деякі зміни в транспортній мережі. І тут я не одинока у своїй думці, адже і під час обговорення, і зараз чернігівці обурюються об’єднанням двох маршрутів — № 25 і № 31 та закриттям маршруту № 32.
Але численні пропозиції містян не взяли до уваги. На сьогодні транспортна мережа вже сформована, презентована, тобто існує як чинний фактор. І говорити погана вона чи гарна запізно.

Що в умовах конкурсу


Обов’язкові умови конкурсу складаються з кількох пунктів.

Один із них, наприклад, передбачає, що на маршрутах мають бути автобуси «із не менш ніж двома входами/виходами для пасажирів з автоматичним відкриванням дверей для автобусів, що працюють у звичайному режимі руху».

Цілком справедлива вимога, адже досі на міських маршрутах «бігає» чимало «бусиків», у яких задіяні лише одні двері — і на вхід, і на вихід. Незручно для пасажирів, та й не дуже безпечно.

Із цим цілком погоджується Володимир Козир, генеральний директор ПАТ «Чернігівавтосервіс». Каже тільки, що одразу купити стільки нової техніки просто неможливо. Тим більше, що й Закон України «Про автомобільний транспорт» дозволяє брати участь у конкурсі всім перевізникам, незважаючи на відсутність нової техніки (тоді вони разом із пакетом документів подають інвестиційний проект, де чітко прописують, як і коли будуть здійснювати переоснащення автопарку). Але, звичайно, конкурсна перевага надаватиметься тим, хто має сучасну техніку.

Ще однією умовою конкурсу є вимога за власні кошти обладнати всі автобуси засобами GPS-моніторингу та встановити автоматизовані системи безготівкової оплати проїзду в автобусах.

Звичайно, GPS-моніторинг — справа гарна. Але лише в тому випадку, якщо вона буде реалізовуватися в комплексі. Тобто одночасно з GPS-системами з’являться і зупинкові комплекси, обладнані спецзасобами. Тоді кожний пасажир зможе побачити, де знаходиться автобус і скільки часу його чекати на зупинці.

Але, нагадаємо, незважаючи на обіцянки влади поступово встановлювати нові сучасні зупинові комплекси, в Чернігові досі жоден не з’явився.

А ось щодо валідаторів — автоматизованих систем безготівкової оплати проїзду в автобусах, то встановлювати їх перевізникам, скоріше за все, доведеться, адже їх запроваджують у всіх містах України.

Але В. Козир не виключає, що впровадження нової техніки потягне за собою здорожчання проїзду, адже перевізники будуть свої додаткові витрати закладати у вартість квитка. Тож усі ці «модні штучки» в кінцевому підсумку оплачуватимуть пасажири.

Леся КОВАЛЕНКО

Комментариев нет:

Отправить комментарий